سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جمعه 5 دی 1393
810
9
باشگاه بایرن مونیخ

باشگاه بایرن مونیخ

نیم فصل اول از رقابت هاى بوندسلیگا به پایان رسیده و بایرن مونیخ با کسب چهارده برد و سه تساوى صدر جدول این رقابت ها را به خود اختصاص داده است. در این نیم فصل سپرى شده برخى از بازیکنان این تیم فراتر از انتظار ظاهر شدند و برخى نیز موفق به برآوردن توقعات پپ گواردیولا نگردیدند.

بهترین ها:

خوان برنات در ابتداى فصل بزرگترین بازیکن ناشناخته بایرن مونیخ بود، اما اکنون وى به یکى از برندگان مونیخى بدل گردیده است، این بازیکن ریز نقش اسپانیایى در همه بازى هاى بایرن مونیخ در ترکیب این تیم حاضر بوده و حتى در چهارده بازى نیز توسط پپ گواردیولا در ترکیب  اصلى قرار داده شده است. بازیکن سابق والنسیا، در سمت چپ زمین مهره اى قابل اعتماد براى گواردیولا است و مى تواند در این بخش از زمین در خط دفاعى یا میانى به بازى گرفته شود. برنات بازیکنى آرام، با قدرت بدنى بالا و داراى دیدى خوب است که در سال جدید میلادى باز هم گواردیولا بر روى او حساب خواهد نمود.

رافینیا در سمت دیگر زمین بازیکنى است که همگان در زمان پیوستن پپ گواردیولا به بایرن مونیخ براى وى هیچ شانسى قائل نبودند و او را از اولین کاندیداهاى حذف از کادر تیم مى دانستند. این مدافع برزیلى در این نیم فصل یازده مرتبه در ترکیب اصلى تیم قرار گرفته و حتى پپ گواردیولا از او در خط میانى نیز بهره برده است. البته عوض شدن پست بازى کاپیتان فیلیپ لام و منتقل شدن وى به مرکز میدان نیز در این موضوع بى تاثیر نبوده است.

اولین فصل حضور ماریو گوتسه در بایرن مونیخ چندان درخشان نبود و این ستاره جوان هرگز به فرم خوب خود در دورتموند نرسید و به همین دلیل بیشتر زمان فصل قبل را بر روى نیمکت ذخیره ها سپرى نمود. اما بعد از جام جهانى شرایط دچار تغییراتى شده و گوتسه دومین فصل حضور خود در مونیخ را با شرایط بهترى تجربه مى نماید و موفق به ثمر رساندن هفت گل در بوندسلیگا و سه گل در لیگ قهرمانان نیز شده است. درخشش در جام جهانى انگیزه گوتسه را افزایش داده و چنین انگیزه اى در عملکرد او در بایرن مونیخ کاملا بارز است و پپ گواردیولا نیز مى تواند از چنین شرایطى کاملا راضى باشد.

بازیکن دیگرى که با اعتماد به نفس کامل از جام جهانى بازگشت، ژروم بوآتینگ است، این مدافع تنومند زیر نظر پپ گواردیولا به کیفیت تازه اى دست یافته است. وى در فینال جام جهانى بهترین عملکرد خود را به نمایش گذاشت و دیگر انتقادى از او به خاطر سهل انگارى در بازى به چشم نمى خورد. هرگاه که بوآتینگ در شرایط خوب خود باشد، بى تردید انتخاب اول گواردیولا براى قرار گرفتن در خط دفاعى است. بوآتینگ رئیس به چون چراى خط دفاعى مونیخى ها است که در این نیم فصل در بازى سازى نیز مشارکت داشته است. ارسال پاس هاى بلند دقیق از مشخص هاى بارز او به حساب مى آید، پاس هایى که از زمان حضور ژابى آلونسو در مونیخ به یکى از روش هاى بایرن مونیخ در بازى سازى تبدیل شده اند.

مدت زمان کوتاهى پیش از پایان مهلت نقل و انتقالات تابستانى، بایرن مونیخ با جذب ژابى آلونسو شگفتى ساز شد، هافبکى که به مبلغ تقریبى ده میلیون یورو از رئال مادرید خریدارى شد. چنین خریدى چندان انطباقى با سیاست باشگاه بایرن مونیخ در زمینه نقل و انتقالات نداشت، اما با وجود مصدومیت شواین اشتایگر، تیاگو و مارتینز بایرن مونیخ در پست هافبک میانى با مشکلات عدیده اى مواجه بود و چنین انتقالى منطقى به نظر مى رسید. الونسو به محض ورودش به مونیخ به ترکیب اصلى تیم راه یافت و حتى رکورد تماس توپ در طول یک بازى از رقابت هاى بوندسلیگا را نیز به نام خود ثبت نمود. زیر نظر پپ گواردیولا، این هافبک اسپانیایى به هافبکى استراتژیست تبدیل شده که کمى دفاعى تر به بازى گرفته مى شود و همین موضوع باعث بیشتر به چشم آمدن کیفیت او شده است، در سال 2015 نیز وى بار دیگر یکى از ستون هاى بایرن مونیخ خواهد بود.

 

بایرن مونیخ


بدترین ها:

ماریو ماندژوکیچ در ابتداى سال 2014 تنها مهاجم بایرن مونیخ محسوب مى شد اما پپ گواردیولا به وى چندان اعتماد نداشت. این سرمربى اسپانیایى به صورت علنى از مهاجم کروات خود تمجید مى نمود، اما در تیم شرایط به گونه اى دیگر بود. ماندژوکیچ در گفتگوهاى خود با رسانه ها از شرایط خود در مونیخ ابراز نارضایتى مى نمود و به نظر مجبور به ترک باشگاه بود. وى در 88 بازى خود براى مونیخى ها موفق به ثمر ساندن 48 گل شده بود اما نحوه بازى او با فلسفه پپ گواردیولا همخوانى نداشت و به همین ترتیب وى در تابستان 2014 به اتلتیکو مادرید ملحق گردید، دلایل دقیق چنین انتقالى همچنان مشخص نیست، اما باید ماندژوکیچ را از بازنده هاى مونیخى سال 2014 دانست.

چنین اتفاقاتى مى تواند براى ژردان شکیرى نیز رخ دهد، این هافبک سوئیسى در این نیم فصل تنها سه مرتبه از ابتداى بازى به زمین رفته و شش مرتبه نیز به عنوان بازیکن تعویضى وارد میدان شده است. آمارى که براى این هافبک پرطرفدار سوئیسى که در تابستان گذشته با وجود پیشنهاداتى که داشت تصمیم بر ماندن در مونیخ گرفت، چندان قابل قبول نیست. پپ گواردیولا به نظر چندان اعتقادى به شکیرى ندارد که این موضوع نارضایتى  وى را در پى داشته است، جدا شدن او در ماه ژانویه از جمع مونیخى ها بسیار محتمل به نظر مى رسد.

تیاگو آلکانتارا در فصل گذشته بازیکنى تاثیرگذار بود و لحظات خوبى را براى هواداران مونیخى رقم زده است. شاید نتوان او را از بازنده هاى نیم فصل گذشته بایرن مونیخ دانست، ولى مصدومیت هاى متوالى او را به بازیکنى بدشانس تبدیل کرده است، به طورى که وى با وجود حضور هجده ماهه خود در مونیخ، موفق به انجام بازى هاى زیادى براى تیم اول این شهر نشده است. در اردوى زمستانى بایرن مونیخ این هافبک خوش تکنیک بار دیگر بدون مصدومیت به کادر تیم اضافه خواهد شد.

این فصل مى توانست به فصل شکوفایى پیر امیل هویبیرگ ستاره جوان دانمارکى تبدیل شود. در فینال DFB Pokal فصل گذشته نیز پپ گواردیولا در بازى مقابل دورتموند او را در ترکیب اصلى تیم خود قرار داد و به همین دلیل به نظز مى رسید که به این هافبک دانمارکى در این فصل بازى هاى بیشترى برسد، اما چنین مسئله اى هرگز محقق نشد و بازیکنانى نظیر روده و گائودینیو بیشتر اعتماد گواردیولا را جذب نمودند. دو مرتبه قرار گرفتن در ترکیب اصلى و پنج مرتبه حضور در زمین به عنوان بازیکن جانشن، هویبیرگ را به بازیکنى بازنده در ترکیب بایرن مونیخ تبدیل نموده است.




تاریخ : دوشنبه 93/10/22 | 3:27 صبح | نویسنده : امیررضاصادقی | نظرات ()
  • اخبار | خرید اینترنتی